onsdag 29. juni 2011

Tacokrydder

Da ble det taco til middag. Godt og næringsrikt etter litt styrketrening :)

Eineste jeg har å tilby, er hvordan du lage tacokrydder sjøl.
Mindre salt, mindre tilsetninger, og den styrka du sjøl vil.
Cumin får du kjøpt i de fleste asiabutikker.













Oppskrift for 400g kjøtt, sett fra venstre.

1/2 ts chilipulver (evt litt heit paprika? :) )
2 ts cumin
1/2 ts kvitløkspulver
1/2 ts koriander
litt pepper
2 ts salt
1 ts paprika

Sjøl så kjøre jeg minimalt med salt, noen få dryss, drøssevis av kvitløk, kanskje fersk kvitløk istedet noen ganger.
rør det sammen, og bruk som vanlig tacokrydder fra pose.
raskt, rimelig, og smaker mykje bedre.

Anbefaler å shoppe krydder fra: http://www.seasonedpioneers.co.uk/
Rimelig, bra frakt, og et utrolig utvalg!

4 kommentarer:

  1. Dettan må me prøva okke på ei gång me he "tia" å når tacoen e tebage på menyen... Hihi :)

    SvarSlett
  2. Du får cumin på de fleste butikker, heter noenganger spisskumin eller kumen, alt etter produsenten. Liker du hvitløkspulver? Personlig prøver jeg å unngå det da jeg synes det lett får en besk smak, men kan være du har vært mer heldig enn meg.

    SvarSlett
  3. cumin/spisskummen/in har ej ikkje sett så mange steder. Spar hadde, men ikkje de småbutikkane ej har rundt meg no.
    syns hvitløkspulver smaker ok, såklart kan det ikke måle seg med the real deal :)

    SvarSlett
  4. Prøv Helgø... Her i Stavanger..

    SvarSlett