fredag 8. juli 2011

Hjemmelaget is av banan

Denne fikk jeg fra Fonda. Har lest om det før, men ikke prøvd sjøl, før jeg så ho postet det på facebook.

Altså hjemmelaget is av banan, hvor min lille tvist er en proteindose i tillegg :P

Det som er vist på bildet består av:
2 stk bananer, kappet i biter og frosset.
1 dæsj frosne bær (blåbær for min del)
1 scoop proteinpulver (Fonda brukte kakao/oboy. sjokoladeproteinpulver er jo "samma greia" :P
noen frosne isbiter
en liten dæsj melk, sikkert unødvendig.

Hev dette oppi blendern min, slet litt pga bananene var frosset sammen og måtte stampe det nedi helt til blendern fikk godt tak. Burde nok hatt en kjøkkenmaskin.

En god is med sunne råvarer. Og jeg får en fin mengde karbo og protein til kvelds! :P

Spises tvert, smelter rimelig fort, spesielt så varmt som det er i lufta nå.

Ifølge Fonda så er 3 bananer nok til 2 personer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar